Zoek je een incassobureau in Amsterdam? Met behulp van ZWS Incasso worden je uitstaande facturen op klantvriendelijke wijze geïncasseerd. Hierdoor ontvang je het geld waar je recht op hebt, zonder daarbij de klantrelatie in gevaar te brengen. Of het nu om kleine of grote bedragen gaat, voor ZWS Incasso is elk dossier belangrijk.
Een incassobureau in Amsterdam vinden is niet moeilijk. Waarom toch voor ZWS kiezen? We zetten de redenen voor je op een rij.
Om te beginnen heeft ons incassobureau in Amsterdam uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van incassozaken. We begrijpen de wet- en regelgeving tot in detail en passen dit graag toe om je te helpen. Op die manier incasseren we je uitstaande facturen op een juridisch correcte en klantvriendelijke manier.
Bij ZWS Incasso streven we ernaar om je klantrelatie te behouden. We begrijpen als geen ander dat dit van onschatbare waarde is voor je bedrijf. Daarom behandelen we je klanten met respect en benaderen we hen op een vriendelijke en professionele manier tijdens het incassoproces.
Elk dossier is belangrijk voor ons, of het nu gaat om kleine of grote bedragen. We passen onze aanpak daarom altijd aan op de specifieke kenmerken van je situatie. Dit doen we door je tijdens het incassotraject te koppelen aan een persoonlijk aanspreekpunt. Ook kan je jouw incassozaak en de status hiervan 24/7 online inzien.
Bovendien staan we als incassobureau in Amsterdam bekend om onze snelheid. Dat wil zeggen dat we je incassotraject na aanvraag op werkdagen binnen één uur starten. In veel gevallen worden je facturen hierdoor binnen no time betaald.
Het incassoproces van ZWS Incasso bestaat potentieel uit vier stappen, maar in de meeste gevallen is je zaak na stap 2 of 3 al opgelost. We zetten ze voor je uiteen.
U kunt je incassozaak eenvoudig indienen via ons beveiligde klantportaal of door een e-mail te sturen. Hierbij vragen we je om relevante gegevens over het openstaande bedrag aan ons te verstrekken, zodat we snel kunnen starten. Hebben we nog aanvullende gegevens nodig? Dan nemen we op werkdagen snel contact met je op.
Zodra we alle benodigde gegevens van je hebben ontvangen, gaan we direct aan de slag. Na een analyse van j situatie is het tijd om je debiteur te informeren. Dit doen we middels een brief waarop we mededelen dat er een incassozaak in behandeling is. Daarnaast laten we ook weten op welke datum de betaling binnen moet zijn en wat de eventuele gevolgen zijn als dit niet gebeurt. Uiteraard benaderen we j klant op een respectvolle en professionele manier, met als doel om samen tot een goede oplossing te komen.
Als de debiteur niet direct tot betaling overgaat of als er geen respons op de brief is, zijn we genoodzaakt om het incassoproces op een andere manier voort te zetten. Hierbij sturen we herinneringen en aanmaningen per telefoon, e-mail of brief, waarbij we de debiteur aansporen om alsnog tot betaling over te gaan. Ondanks dat we de druk opvoeren, blijven we altijd vriendelijk en professioneel communiceren. Ben je ondertussen benieuwd naar de status van je incassotraject? Via ons online klantenportaal kan je dit realtime bekijken.
Het komt maar zelden voor dat een klant na stap 3 van het incassoproces nog steeds niet heeft betaald. Mocht dit toch het geval zijn, dan kan je ervoor kiezen om een gerechtelijke procedure te starten. Hierbij bieden wij begeleiding van onze juridische professionals. Uiteraard bespreken we ook andere mogelijke vervolgstappen om je incassozaak succesvol af te handelen.
Of je nu aan zakelijke of particuliere klanten levert, bij ZWS zijn we gespecialiseerd in incasso’s op elk gebied. Zo krijg je bij B2B met andere kosten en mogelijkheden te maken dan bij B2C. Dit maakt ons uniek ten opzichte van andere incassobureaus in Amsterdam.
Naast deskundigheid, klantvriendelijkheid, maatwerk en snelheid is ook transparantie een belangrijk onderdeel van onze werkwijze. Daarom informeren we je graag alvast over onze manier van kosten berekenen. Bij ZWS maken we onderscheid tussen dossierkosten en aanvullende kosten. We zetten beide onderdelen voor je op een rij.
Dossierkosten zijn de kosten die we aan je rekenen als opdrachtgever. Dit is slechts een klein percentage van de hoofdsom van het geïncasseerde bedrag. Op die manier blijf je nog steeds winstgevend. Heb je een B2B incassozaak? Dan kom je mogelijk in aanmerking om geen dossierkosten te betalen. Neem bij vragen hierover gerust contact met ons op.
Naast de dossierkosten komen er ook aanvullende kosten bij een incassozaak kijken. Deze kosten zijn voor je klant. Dit zijn kosten als buitengerechtelijke incassokosten, wettelijke rente en eventuele boetes. De hoogte van de buitengerechtelijke incassokosten berekenen we middels de Wet Incassokosten. Van eventuele boetes is alleen sprake wanneer dit contractueel is vastgelegd. Ben je benieuwd naar de verwachte kosten van je incassozaak? Maak dan gebruik van onze handige calculator.
Hoewel een incassozaak natuurlijk nooit gewenst is, helpt het wel degelijk bij het forceren van betalingen. Het is een goede manier om ervoor te zorgen dat klanten prioriteit aan je geven. Bij ZWS Incasso helpen we je daar graag bij. Deskundigheid, klantvriendelijkheid, maatwerk en snelheid staan bij al onze incassozaken centraal. Dat wil zeggen dat we goed weten waar we mee bezig zijn en je klanten te allen tijde op een respectvolle, professionele en vriendelijke manier benaderen. Omdat elke incassozaak anders is, koppelen we je aan een persoonlijk aanspreekpunt voor een proces op maat.
Ben je klaar om te beginnen? Na indiening starten we je traject al binnen één uur. Eerst informeren we je debiteur per brief en vervolgens gaan we eventueel over tot verdere aanmaningen. In enkele gevallen leidt het zelfs tot een gerechtelijk traject. Zo komen we altijd samen tot een oplossing voor u, zowel voor B2B als B2C. Heb hulp nodig bij het incasseren van betalingen? Dien dan nu je incassozaak in.